Frasiga våfflor

Vad passar bättre än våfflor på våffeldagen? Här kommer ett recept på frasiga våfflor, som dessutom är utan ägg.
 
 
 
 
Du behöver:
100 g smör
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0.25 tsk salt
4 dl mjölk
 
Blir ca 6-10 våfflor.
 
Gör såhär:
 
Börja med att smälta 100 gram smör. Låt smöret svalna innan du häller i det i blandningen sen.
 
Blanda 3 dl vetemjöl, 1 tsk bakpulver och 0.25 tsk bakpulver i en bunke. Häll i 2 dl mjölk (hälften), vispa så det inte är klumpigt, häll sedan i 2 dl mjölk till. Häll i det smälta smöret och vispa så smeten blir jämn.
 
Hetta upp ett våffeljärn och innan du ska hälla i smeten så pensla på lite smör på våffeljärnet. Häll sedan i ca 1 dl smet i taget. Ta ut dessa när de är gyllenbruna (tar ca 1-2 minuter). 
 
Lägg upp våfflorna på ett galler och låt svalna lite tills resten av våfflorna är klara. Om du lägger våffla på våffla när de fortfarande är varma så kommer det frasiga försvinna och våfflorna blir mjuka.
 
Servera med valfria tillbehör. Smaklig måltid!
 

ser verkligen gott ut! :)

sv: planen var att jag skulle ha godisförbud fram till den 18:de maj men eftersom jag har lovat mig själv att bara ha det i minst två månader vilket jag har på tisdag :)

? linah

åå så gott:D gillar bloggen!<3

sv: det är alltid första veckan och sista veckan som är svårast när man har godisförbud

? linda

åh va gott

? Celine

Älskar våffloooor!




? NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR